SAJAM

Kada ja kažem da je počelo najljepše doba u godini, svi mi kažu da sam pogriješila, da Advent još nije. No, ja pričam o sajmu knjiga u Zagrebu, o Interliberu. Došla sam jutros dva sata prije otvaranja, s misijom da uživam u šarenilu knjiga, ali da kupiti neću ništa jer nemam više mjesta na policama. Četiri sata kasnije izašla sam s isto toliko vrećica i dosta novaca manje. Kupila sam neke zanimljive naslove po neznatno nižoj cijeni, ali i dosta njih, zgodnih za poklone koji su bili i sedamdeset posto sniženi. Što je to tako magično u sajmovima, što potiče ljude na kupnju?
Sajmovi su neizostavni dio trgovine, ali i marketinga. Prilika je to za izlaganje proizvoda ili usluga te prodaju tj. kupovinu. Sajmovi postoje oduvijek. Nekada su bili vezani za crkvene svetkovine te se odvijali ispred crkava. Postoje zapisi o sajmovima u srednjem vijeku koji su imali međunarodni karakter. Od tada život se promijenio milijun posto, ali neke stvari su uvijek ostale iste. Sajmovima je uvijek cilj bio prezentacija i prodaja. No, u zadnje vrijeme sajmovi gube isključivo prodajni karakter. Služe više kao mjesto sastanka, mjesto na kojem se sklapaju trgovački ugovori. Mjesto je to na kojem se susreće ponuda i potražnja, sklapaju se ugovori, stječu novi poslovni kontakti, razmjenjuju informacije. Na sajmovima možete lako postići da kupac osjeća da je dobio više te na taj način stvoriti dugotrajnu vezu s kupcima. Na sajmovima se često odvijaju konferencije, stručni skupovi, popratne edukacije. Na sajmovima ne susrećete samo kupce, već i dobavljače, konkurente ali i medije koji mogu pomoći vašem marketingu. Sajam je prilika za interaktivan marketing.
Sami sajmovi su industrija za sebe. Organizacija jednog sajma znači zapošljavanje većeg broja ljudi. U najvećem broju vlasnici sajamskih kompanija su gradovi. Sajmovi su ponos grada. Međunarodni sajmovi su dobri i za turizam, stvaraju dodatnu popularnost mjesta u kojem se održavaju. Mjesto je to na kojem se susreću ljudi sličnih sklonosti i hobija.
Pretpostavljam da je na sajmovima i prodaja lakša jer došli su samo oni ljudi koji imaju afinitet prema određenim proizvodima ili uslugama. Uz pravilnu prezentaciju, popratni sadržaj te određene popuste uspjeh na sajmu je zagarantiran.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp