RECIKLIRANJE JE IN

Sjećate li se onog vremena kada je sve bilo bolje? Kada nije bilo društvenih mreža, nego smo se vani igrali sve do mraka. Kada nas je jedna susjeda zvala na sladoled, druga na sok, a treća na kekse. Kada smo subotom išli u videoteku i iznajmili tri filma. Sam odlazak tamo bio je poput izlaska; trebalo je izabrati koje filmove uzeti. Sjećanje na djetinjstvo, odrastanje i mladost budi u nama osjećaj nostalgije.

Nostalgija se vrlo često koristi kao marketinška strategija. Nostalgija nas vodi na mjesto i u vrijeme kada je sve bilo bolje, kada smo se osjećali sigurnima. Razmišljanje o budućnosti, bilo vlastitoj ili u općenitom smislu, izaziva osjećaj nesigurnosti. Vrijeme velikih izazova i katastrofa, poput pandemije i potresa, može osim nesigurnosti razviti i osjećaj straha od budućnosti. Nostalgija je ta koja nas vraća u ljepša vremena. Pa čak i kad je sve u najboljem redu, ipak nas vraća u ljepše vrijeme; u mladost. A mladost, najčešće, iz današnje perspektive doživljavamo kao sretno vrijeme. Vrijeme kada je sve bilo jednostavnije, kada nismo toliko brinuli o budućnosti.

Kada bi pred deset tinejdžera stavili VHS vrlo vjerojatno da većina ne bi znala čemu služi. Millennialsi su generacija koja je odrasla uz tehnologiju, ali sjeća se i života bez nje.  No, postoji i tzv. fauxstalgia; čežnja za prošlim vremenima iako u njima nismo živjeli. Ako ste zaljubljenik u ples dvadesete godine prošlog stoljeća vas posebno privlače. Ako volite blještavilo tada su vam zanimljive stvari iz sedamdesetih godina. Baš poput mode koja se uvijek vraća, koja uvijek traži inspiraciju u prošlim vremenima, rade to i mnogi na svim ostalim područjima. Jer retro je uvijek IN. Neke stvari iz prošlosti ušle su u opću kulturu.

Marketing, osim što se koristi nostalgijom, vrlo često reciklira reklame i izgled proizvoda. Ljeto, sunce, prozirna majica, poznato piće i Ana Sasso reklama je koje se sjetimo kada vidimo to piće. Trideset godina kasnije glumica Marija Milić nalazi se u istoj reklami. Vrlo često kada poznati brand slavi obljetnicu nekog svog proizvoda napravi posebno retro izdanje.

Kada u trgovini slučajno naiđete na crveno plavo izdanje čipi čipsa, posegnut ćete za njim, iako niste imali u planu kupnju čipsa. Ali stani malo, grickaj čipi čips J

 

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp