I sponzor je...

Sreća se ne može kupiti novcem, kažu. No, za skoro sve što želimo napraviti on nam je potreban. Želimo li snimiti film, seriju, organizirati razna događanja; kulturna, sportska, glazbena itd. Potreban nam je određeni budget. Sponzorstvo je jedan od načina da dođemo do određenog novca.

Sponzorstvo predstavlja oblik ulaganja u razne događaje ili uzorke kako bi postigli ciljeve poduzeća, a najviše povećanje upoznatosti sa brandom, jačanje imidža te u konačnosti povećanje prodaje. Sponzorstvo pruža objema stranama koristi. Lakše je snimiti film ako imate jakog sponzora, morate manje misliti o financijskom aspektu. Sponzor ima višestruke koristi vezanjem svoga branda za uspješan film ili događaj. U vremenima velike zagušenosti u medijima masovne komunikacije brandovi sponzorstvom osiguravaju veći stupanj zanimanja i pažnje. Na taj način prilagođavaju se promjenama potrošačkih sklonosti prema novim medijima komunikacije. Postiže se kreiranje pozitivnih asocijacija. Dolazi do povezivanja vrijednosti branda s vrijednostima predstavljenima u seriji ili filmu. Na taj način moguće je prelaženje preko jezičnih i kultoroloških barijera. Umjetnost je nešto zajedničko svim ljudima. Sponzorstvo omogućuje i zaobilaženje pravnih barijera. Najbolji primjer tome je sponzorstvo Marlbora nad utrkama Formule 1. U većini zemalja zakonom je zabranjeno oglašavanje alkohola i cigareta. Na taj način su dobili reklamu u mnogim zemljama diljem svijeta.

Jedna od glavnih prednosti sponzorstva je njena mogućnost da bude puno efikasnija od ostalih oblika komunikacije jer povezuje proizvod s temeljnim vrijednostima društvene zajednice. Sponzorstvo pomaže brandu u izgradnji imidža. Brand dobiva na vrijednosti. Sponzorstvo utječe jače od ostalih sredstava komunikacije na interes i želju, faze koje imaju značajan utjecaj na donošenje odluke o kupnji.

Potencijalni nedostatci sponzorstva su mogućnost negativnih asocijacija. Ukoliko film ili serija budu neuspješni,a i neprimjereno ponašanje glumaca mogu utjecati na pogoršanje imidža branda. Također, treba paziti da ne sponzorirate kada postoji veći broj sponzora. Stvaranjem sponzorske zagušenosti gubi se prepoznatljivost i efikasnost.

Skupe i brze automobile, lijepe djevojke i ispijanje martinija povezati ćemo svi sa tajnim agentom Bondom. No, kada je Heineken dao trećinu budgeta za snimanje novog Bonda, vidjeli smo svog omiljenog junaka kako uživa u hladnoj pivi.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp