I sponzor je...

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Sreća se ne može kupiti novcem, kažu. No, za skoro sve što želimo napraviti on nam je potreban. Želimo li snimiti film, seriju, organizirati razna događanja; kulturna, sportska, glazbena itd. Potreban nam je određeni budget. Sponzorstvo je jedan od načina da dođemo do određenog novca.

Sponzorstvo predstavlja oblik ulaganja u razne događaje ili uzorke kako bi postigli ciljeve poduzeća, a najviše povećanje upoznatosti sa brandom, jačanje imidža te u konačnosti povećanje prodaje. Sponzorstvo pruža objema stranama koristi. Lakše je snimiti film ako imate jakog sponzora, morate manje misliti o financijskom aspektu. Sponzor ima višestruke koristi vezanjem svoga branda za uspješan film ili događaj. U vremenima velike zagušenosti u medijima masovne komunikacije brandovi sponzorstvom osiguravaju veći stupanj zanimanja i pažnje. Na taj način prilagođavaju se promjenama potrošačkih sklonosti prema novim medijima komunikacije. Postiže se kreiranje pozitivnih asocijacija. Dolazi do povezivanja vrijednosti branda s vrijednostima predstavljenima u seriji ili filmu. Na taj način moguće je prelaženje preko jezičnih i kultoroloških barijera. Umjetnost je nešto zajedničko svim ljudima. Sponzorstvo omogućuje i zaobilaženje pravnih barijera. Najbolji primjer tome je sponzorstvo Marlbora nad utrkama Formule 1. U većini zemalja zakonom je zabranjeno oglašavanje alkohola i cigareta. Na taj način su dobili reklamu u mnogim zemljama diljem svijeta.

Jedna od glavnih prednosti sponzorstva je njena mogućnost da bude puno efikasnija od ostalih oblika komunikacije jer povezuje proizvod s temeljnim vrijednostima društvene zajednice. Sponzorstvo pomaže brandu u izgradnji imidža. Brand dobiva na vrijednosti. Sponzorstvo utječe jače od ostalih sredstava komunikacije na interes i želju, faze koje imaju značajan utjecaj na donošenje odluke o kupnji.

Potencijalni nedostatci sponzorstva su mogućnost negativnih asocijacija. Ukoliko film ili serija budu neuspješni,a i neprimjereno ponašanje glumaca mogu utjecati na pogoršanje imidža branda. Također, treba paziti da ne sponzorirate kada postoji veći broj sponzora. Stvaranjem sponzorske zagušenosti gubi se prepoznatljivost i efikasnost.

Skupe i brze automobile, lijepe djevojke i ispijanje martinija povezati ćemo svi sa tajnim agentom Bondom. No, kada je Heineken dao trećinu budgeta za snimanje novog Bonda, vidjeli smo svog omiljenog junaka kako uživa u hladnoj pivi.

Podijelite sa prijateljima:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ova web lokacija koristi “kolačiće” (eng. “cookies”) kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više informacija o kolačićima možete potražiti ovdje.