Program vjernosti

Kada biste pregledali sadržaj vaših novčanika, sigurno bi uvidjeli kako kartice vjernosti zauzimaju poprilično mjesta. Pitanje je jeste li ih uzeli samo da udovoljite trgovcu ili ih stvarno koristite, koju najviše koristite i kome ste najviše odani.
Nagradni program, kartice vjernosti, potrošačke kartice, bodovne kartice; sve su to različiti nazivi programa vjernosti sa zajedničkim ciljem; učiniti kupca vjernim. Programi vjernosti funkcioniraju na način da se kupac nagrađuje dodatnim proizvodima ili pravom na kupnju, a sve na temelju potrošnje koju ostvari kod prodavatelja u određenom vremenskom periodu. Lojalnost kupca obuhvaća 2 dimenzije; bihevioralnu i emocionalnu. Bihevioralna se odnosi na kupovne navike ; učestalost, volumen i stopu zadržavanja dok se emocionalna odnosi na stavove, privrženost, preferenciju i pozitivan stav prema tvrtki. Kvaliteta proizvoda je najbitniji čimbenik koji utječe na emocionalni aspekt vjernosti. Kupci koji su zadovoljni kvalitetom usluge i proizvoda osjećaju veću privrženost i veću lojalnost.
Vjeran kupac je onaj koji redovito ponavlja kupnje, kupuje i druge proizvode istog proizvođača, izvještava druge o svojoj kupnji i tako širi usmenu reklamu. U moru reklama na televiziji, na radio reklamama i oglasima na društvenim mrežama ili novinama, riječ prijatelja koji ima dobro iskustvo često odnese prevagu u odluci o kupnji. Rezultati istraživanja pokazuju kako članovi programa vjernosti imaju značajno drugačije kupovno ponašanje za razliku od nečlanova. Oni imaju višu namjeru kupovine, veću vrijednost kupovne košarice, češće kupuju i razdoblje između dvije kupovine im je kraće.
Za svaku tvrtku je neophodno imati grupu privrženih korisnika koji su vjerni njihovom poduzeću. U početku je veoma važno ispuniti očekivanja potrošača u vidu ponude proizvoda, kvalitete, asortimana, kompetentnosti osoblja i razine cijena. Kada ispune očekivanja, važno je održavati konzistentnost kako bi kupci prepoznali proizvod i uvijek znali šta mogu očekivati.
Važnost ulaganja u programe vjernosti ogleda se kroz stvaranje baze podataka koja omogućuje lak pristup informacijama potrebnim za segmentiranje. Na taj način dobivamo strateški alat kojim se može koristiti individualizirani marketing mix. Ti podatci su nam dragocjeni posebno pri oglašavanju na društvenim mrežama i Google Adds-u.

Da se vratimo na početak; ipak svi mi imamo nekoliko tih kartica u novčaniku. Kome smo onda zaista vjerni? Odgovor je uvijek; dobroj kvaliteti.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp