DAN ŽENA

Osmog ožujka svake godine slavimo Međunarodni dan žena. Žene su početkom 20. stoljeća većinom bile zaposlene u industriji odjeće i tekstila. Uvjeti rada kao i plaća bili su dosta loši. To je dovelo do demonstracija. Osmog ožujka 1908. godine u New Yorku 15000 žena je protestiralo i zahtijevalo kraće radno vrijeme, bolje plaće i pravo glasa. 1910. godine održana je prva međunarodna ženska konferencija u Kopenhagenu u organizaciji Socijalističke Internacionalne i ustanovila Međunarodni dan žena.
Žene su pravo glasa u Hrvatskoj dobile 1945. godine. No, tema ravnopravnosti spolova i dalje je aktualno društveno pitanje. Prosječna starost žena je u porastu. Kasnije stupaju u brak, kasnije rađaju. Raste broj obrazovanih žena. Tako čak 60% diplomiranih studenata su žene, a 55% je udio žena u doktoratima znanosti. Najturbolentnije područje nejednakosti žena i muškaraca je tržište rada. Žene i dalje imaju u prosjeku manju plaću. Rade u slabije plaćenim sektorima. Većinu čine u djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi te obrazovanju.
Hrvatska ima Zakon o ravnopravnosti spolova i Zakon o izborima zastupnika/ca u Hrvatski sabor koji obavezuju političke stranke da prilikom predlaganja lista poštuju načelo da na listama ne smije biti manje od 40% niti jednog spola. Te kvote nastoje mijenjati stereotipe da područje političkog djelovanja nije za žene. Potrebno je mijenjati svijest ljudi. Potrebna je rodno osviještena politika. Kvote prestaju biti potrebne kada se političarke ne bude isključivo komentiralo u okviru mode, već pitalo za mišljenje vezano za ekonomiju, sport i financije.
MAMFORCE standard postupkom certifikacije uvodi tvrtka Spona Code. On se dodjeljuje tvrtkama, organizacijama i institucijama koje zadovoljavaju standard kvalitete odgovornog upravljanja ljudima i kompetenciju poslodavaca u provođenju obiteljski odgovorne i rodno osviještene politike. Tako se potiče poslodavce da odgovornim upravljanjem pomognu zaposlenima u usklađivanju privatnog i poslovnog života. Odnos uvažavanja različitih potreba budi motivaciju zaposlenih da daju najbolje od sebe.
Uvijek se postavlja pitanje mogu li žene imati sve. Obitelj i karijeru. Puno žena dokazuje da je uspješnom organizacijom stvarno moguće sve. No, treba proći još vremena da na tv reklami bude sasvim normalno da muškarac pere suđe, da žena popravlja automobile. Možda da na billboardima bude više muškaraca u kupaćima?

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp