Neuromarketing

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Sto ljudi,sto ćudi stara je izreka. Može se primijeniti u svim poljima ljudskog djelovanja. No, ipak postoje ljudi čije su ćudi sličnije, koji dijele stavove, uvjerenja i motivaciju. U marketingu ne postoji ništa bitnije nego razumjeti psihologiju kupca. Jeste li znali da su dovoljne samo 4 sekunde da se kupac odluči na kupnju ili nekupnju proizvoda?
Primjenom psihologije u marketingu bavi se posebna grana; neuromarketing. Ona izučava utjecaj psihologije na razvoj marketinških strategija. Bavi se kombinacijom znanosti i oglašavanja u kojem se analizira i pokušava razumjeti što točno utječe na ponašanje kupaca i potiče na kupnju. Analiziranje navika i ponašanja potrošača jedini je način za razumijevanje zašto i kako kupuju. Ako poznajemo svoje kupce imamo određenu prednost u odnosu na druge.
Iako sto ljudi ima sto ćudi, u njihovom ponašanju pri kupnji mogli bi ih svrstati u tri skupine. Najveću grupu čine prosječnici. Oni racionalno razmišljaju o potrebi kupnje kao i o užitku trošenja. Kod njih je proces odluke o kupnji nešto duži. Kada kupuju traže da proizvod ima garanciju, provjeravaju činjenice o proizvodu, uspoređuju slične proizvode, čitaju česta pitanja i odgovore te recenzije na raznim društvenim grupama. Prate akcije i popuste te im je bitan program vjernosti. Postoje i ljudi koji žive kao da sutra ne postoji; rasipnici. Oni troše bez razmišljanja, vođeni su emocijama. Na njih velik utjecaj imaju TV reklame, oglasi na društvenim mrežama, veliki billboardi. Reagiraju na vizualni podražaj. Ne razmišljaju o štednji. Važniji im je užitak od zamaranja posljedicama prekomjernog trošenja. Čista suprotnost njima su škrtice. Oni obožavaju štedjeti i trošiti racionalno. Imuni su na reklame jer imaju veliku moć samokontrole. Najbitniji im je omjer cijene i kvalitete stoga im je bitno pružiti statistiku i recenzije proizvoda. Bitno je prikazati koliko će uštedjeti kupnjom te im pružiti korisničku podršku.
Bez obzira jeste li jedan od onih koji ode u trgovinu sa popisom za kupnju i kupi točno to ili kupi još minimum deset stvari više, zadatak marketinga je privući sve tipove potrošača. Tv reklame i oglasi na društvenim mrežama kao i GoogleAdds imaju najviše utjecaja na odluku o kupnji.

Podijelite sa prijateljima:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ova web lokacija koristi “kolačiće” (eng. “cookies”) kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više informacija o kolačićima možete potražiti ovdje.