NAJVAŽNIJA SPOREDNA STVAR

20. studenog počinje prava poslastica za sve ljubitelje najvažnije sporedne stvari na svijetu. Svjetsko nogometno prvenstvo ove godine održava se u Kataru. No, da li je ono samo za nogometne fanove? Zadnje SP pratilo je tri i pol milijarde ljudi. Nogomet je izuzetno popularan sport, no sigurno ne toliko. Nogometne groznica za vrijeme svjetskih prvenstava širi se među populacijom koju inače ne zanima nogomet, a možda ni sport uopće.
SP u nogometu održava se od 1930. godine, kada je prvo održano u Urugvaju. Održava se svake četiri godine. Nije održano 1942. i 1946. godine zbog Drugog svjetskog rata. Samo osam različitih reprezentacija odnijelo je titulu prvaka: Brazil, Italija, Njemačka, Urugvaj, Argentina, Francuska, Engleska i Španjolska. Hrvatska je 1998. godine osvojila broncu, a 2018. postala viceprvacima svijeta.
Biti domaćin takve svjetske sportske manifestacije velika je stvar za svaku državu. Sve oči biti će u narednih mjesec dana uprte u Katar. Svi oni koji su za Katar čuli možda samo u priči o nafti sada će saznati puno više. Mnoštvo će otići na SP, a mnogi kasnije kako bi posjetili tu državu. Niti jedna marketinška kampanja ne može imati takav domet poput SP u nogometu. Igrači nisu samo hodajuće reklame brandova, već postaju najbolji ambasadori svoje zemlje. Nakon uspjeha hrvatske reprezentacije na SP u Rusiji poraslo je pretraživanje o Hrvatskoj, kao i posjeti turista iz raznih zemalja.
Obično se dobivanjem domaćinstva SP zemlje odlučuju na izgradnju novih stadiona i popratne logistike, no Katar je čak izgradio cijeli grad. 2010. godine kada su dobili domaćinstvo, grad Lusail nije postojao ni u tragovima. Tada je ondje bila samo staza za Formulu 1, tri farme i tvornica cementa, bez stambenih zgrada i stanovnika. Nakon Mundijala grad bi mogao imati 450 000 stanovnika na 38 četvornih kilometara. Grad je zamišljen tako da bi i nakon SP bio zanimljiv turistima.
Marketing vezan za SP odavno je počeo. Tako su razni brandovi organizirali nagradne igre, a glavna nagrada je put u Katar. Opet su se nogometaši našli u glavnim ulogama reklama. Proizvodi poput piva i čipsa imaju ambalažu prikladnu za prvenstvo. Navijački rekviziti prodaju se više nego ikada. Utakmice se gledaju u kafićima, slavi se na ulici… Reklame na televiziji, oglasi na društvenim mrežama, billboard na stanicama javnog prometa… Apsolutno sve postaje mjesto savršenog oglašavanja. Jer svi će pričati o najvažnijoj sporednoj stvari na svijetu.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp