MARKETING U SPORTU

Marketing je svuda oko nas. Za uspješan marketing jako je bitna vidljivost. Svjetsko prvenstvo u nogometu održano u Rusiji je pratilo 3,57 milijardi ljudi. To je više od pola svjetske populacije. Niti jedan drugi tv događaj ne može se pohvaliti tolikim brojem gledatelja.
Sportski marketing je od velike važnosti za uspješno djelovanje sportskih organizacija, klubova i sportaša. Sponzorstvo je glavni izvor financiranja nogometnih klubova. To je veza zasnovana na obostranim interesima. Sponzor sponzoriranjem dobiva najbolju promociju, a klubovi financijsku korist koja im omogućava poslovanje. Sponzorirati se mogu sportski događaji, momčadi, pojedinačno sportaši. Sponzoriranje imena sportske organizacije je najrašireniji oblik sponzorstva u vrhunskom sportu; FC Red Bull Salzburg, KK Cedevita… Sponzoriranje pojedinih sportaša je malo rizičnije s obzirom da se radi o jednoj osobi koja ponekad može svojim ponašanjem našteti brandu. 2016. godine Nike je potpisao doživotni ugovor s Christiano Ronaldom vrijedan milijardu dolara. Portugalski nogometaš se obavezao biti njihov ambasador u svakoj prilici. S obzirom da Ronaldo ima 300 milijuna obožavatelja na društvenim mrežama, bio je to pametan Nikeov potez.
Sponzorstvo nogometnih dresova posebna je priča. Ugovori za sponzoriranje dresova i ostale sportske opreme su licencirani ugovori koji proizvođačima dresova omogućuju korištenje ime branda. Klubovi primaju dogovoreni iznos novaca, a brandovima pripada postotak od prodaje dresova. Prijenosi utakmica imaju veliku gledanost što je izvrsna prilika za promociju. To je vrijeme prime time na televiziji. I pravo na prijenos košta. Dresovi tada postaju hodajuće reklame pa nije ni čudo što se izdvaja tolika količina novca, npr. Adidas plaća Manchester Unitedu 750 milijuna funti za period od 10 godina.
Osim televizije i web marketing prati sport; društvene mreže, video igrice, banneri… Web marketing čini sportski proizvod opipljivim, omogućuje interaktivno predstavljanje sportskog subjekta, jačanje imidža…
Marketing nije samo u nogometu, prisutan je u svakome sportu. No, kada znamo da je nogomet najgledaniji sport, da pruža najveću vidljivost, jasno nam je zašto se u njemu okreće najviše novaca.