Ja kao brand

Autor: Fervens

Osim brandiranja proizvoda i usluga možemo brandirati i osobe. Osobni brand predstavlja ukupnu vrijednost nekog pojedinca koja se suprostavlja drugim pojedincima na tržištu isticanjem svoje vrijednosti, superiornosti i jedinstvenosti.

Tom Peters je u svom eseju „Brand zvan Ti“ napisao, „Bez obzira na godine, bez obzira na poziciju, bez obzira na posao koji radimo, svi mi moramo shvatiti važnost brandiranja. Mi smo direktori vlastitih kompanija Ja d.o.o.“. Na taj način istaknuo je važnost osobnog brandiranja jer sve što jesmo, sve što možemo i znamo čini nas konkurentnima u odnosu na druge.

Proces osobnog brandiranja sastoji se od odgovara na pitanja tko sam ja, što radim i poduzimam, kako se pozicioniram i kako upravljam osobnim brandom. Sve kreće od osvješćivanja vlastitog identiteta. Moramo spoznati i osvijestiti naše vrline, mane, sposobnosti i prednosti. Tada moramo analizirati trenutačnu poslovnu poziciju te razinu zadovoljstva koju nam ona pruža. Moramo odgovoriti na pitanje iskorištenosti vlastitih potencijala te koliki je raskorak između životnih ciljeva i trenutnog poslovnog angažmana.  Tada moramo analizirati svoju poziciju među kolegama, u tvrtki, u društvu, na tržištu ili u viralnom svijetu. Zadnji korak se sastoji u osvješćivanju sebe kao branda i poduzimanju ključnih koraka za pozicioniranje sebe kao vrhunskog proizvoda te jačanje vlastite komunikacije i odnosa prema ljudima na svim razinama.

 

 

Za svaki brand ključna je dosljednost, no ona je za osobni brand od presudne važnosti. Morate biti dosljedni jer tako će ljudi u vama prepoznati autentičnost i znati što mogu očekivati od vas u svakome trenutku.  Temelj na kojem se gradi javna percepcija i vrijednosti moraju se ocrtavati u cjelokupnom djelovanju i komunikaciji. Društveni mediji su idealno mjesto na kojem možete graditi sliku o sebi, pozicionirati osobni brand. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i drugi nude bezbroj mogućnosti za pozicioniranje.

Na neki način svi mi jesmo brand jer imamo svoj sustav vrijednosti unutar kojeg djelujemo i koji nas čini prepoznatljiv našim prijateljima. Poželimo li svojim znanjem ili umijećem privređivati tada posežemo za osobnim brandiranjem. To je nešto što je iskoristilo mnošto influencera te to dobro naplaćuju. Oni itekako znaju da moraju biti obožavani, biti uzor i kreirati trendove.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp