Kupi, kupi i još malo kupi

Autor: Fervens
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Društvo u kojem živimo visoko je potrošačko društvo. Ljudi često troše i više nego što imaju služeći se karticama koje nude odgodu plaćanja te plaćanje na rate. Određeni stil života postao je imperativ koji se mora ostvariti, a uz pomoć materijalnih stvari koje jednostavno moramo kupiti.

Ponašanje potrošača je dinamičan proces koji se konstantno mijenja. Na odluku potrošača o kupnji utječu razni psihološki, društveni i osobni čimbenici. Kultura i obitelj također imaju veliki utjecaj na ponašanje potrošača. Od trenutka kada potrošač ugleda neki proizvod koji mu se sviđa do trenutka kupnje prođe neko vrijeme. To je vrijeme kada donosimo odluku o kupnji. Tu dolaze do izražaja crte naše ličnosti. Ukoliko ste inače odlučni, znate što želite i što vam treba brže ćete donijeti svaku odluku pa tako i onu o kupnji.

 

 

 

 

Ako ste jedan od onih koji o svemu dobro promisle onda ćete vjerojatno obići sve trgovine kao i dobro se raspitati na internetu i saznati sve informacije o proizvodu kojeg kupujete. Motivacija, percepcija, stavovi, vjerovanja, stil života i znanje su varijable koje utječu na ponašanje potrošača. Glavni pokretač je motiv. Percepcija predstavlja proces u kojem potrošači sami biraju i interpretiraju određene informacije i stvaraju sliku o proizvodu. Stavovi igraju veliku ulogu jer oni predstavljaju spremnost pojedinca da reagira pozitivno ili negativno na pojedine situacije, proizvode ili usluge. Oni se stječu tijekom cijelog života stoga promjena stava iziskuje duže vrijeme. Stil života predstavljen je određenim aktivnostima, interesima i mišljenjima. Osim osobnih čimbenika važnu ulogu imaju i vanjski; poput kulture. Najbolji primjer za to nam je kupovina za vrijeme Valentinova.

Iako je potrošač suveren marketinški stručnjaci mogu utjecati na njega tako što će elemente marketing miksa prilagoditi njegovim potrebama. Na taj način mogu zadržati postojeće klijente, ali i privući nove. Televizija, radio, plakati, društvene mreže i direktni marketing pružaju širok spektar različite tehnologije kojom se može utjecati na ponašanje potrošača. Komunikacija je temelj svakog odnosa pa tako i odnosa branda i klijenta. Marketinška komunikacija je osmišljena tako da usmjerava ponašanje potrošača. U vrijeme korona krize najbolje vidimo kako se mijenja marketinška komunikacija. Ona ne niječe stanje u kojem se nalazimo, ali šalje pozitivne poruke kako bi se ljudi odlučili za njih i u ovo “novo normalno” vrijeme.

 

Podijelite sa prijateljima:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ova web lokacija koristi “kolačiće” (eng. “cookies”) kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više informacija o kolačićima možete potražiti ovdje.