Biram taj brand

Autor: Fervens

Engleska poslovica kaže kako nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari. To znači da, iako svi volimo uštedjeti, postoje stvari za koje ćemo radije izdvojiti veću sumu novaca ako su određenog branda kojemu vjerujemo. Puno puta smo kupili jeftinije što se na kraju pokazalo skuplje jer je ta stvar bila manjeg vijeka trajanja ili manje kvalitete od one skuplje nama provjerenog i omiljenog branda.

Što je to brand? Postoje razne definicije. Definicija Američke marketinške udruge kaže da je brand naziv, pojam, dizajn, simbol ili bilo koja druga značajka koja identificira uslugu ili proizvod nekog prodavača, a razlikuje se od ostalih prodavača. To da se vaš brand razlikuje od drugih je jedna od najbitnijih stavki jer se tako diferencirate na tržištu. Bitno je da vaš brand bude jedinstven i postavljen na dobrim temeljima.

Brandiranje je svakako jedan od temelja uspješnog i dugotrajnog poslovanja. U izgradnji branda prolazimo kroz nekoliko faza; analiza tržišta, izgradnja branda, verbalni identitet i vizualni identitet. Analiza tržišta se bavi pitanjima i odgovorima o potrebama vaših potrošača, posebnosti vašeg branda te o konkurenciji. Potencijalni korisnici nam mogu puno pomoći u kreiranju branda. Kroz ankete ili slična istraživanja možete otkriti njihovo mišljenje o vašem brandu. Izgradnja branda sastoji se od pozicioniranja branda. Sakupljaju se sve ideje, osjećaji i doživljaji potrošača o vašem brandu koji čine ključnu razliku u usporedbi sa konkurencijom. Pomnim odabirom značajki koje će stvoriti emocionalne asocijacije u svijesti potrošača stvaramo određeni imidž branda. Da bi odredili ciljanu skupinu potrebno je znati dob, spol, razinu obrazovanja, uvjerenja, vrijednosti, želje, potrebe te životni stil svojih potrošača.

Prvo zabilježeno brandiranje dogodilo se na Divljem Zapadu u SAD-u kada su kauboji stoku obilježavali žigovima u svrhu označavanja svog vlasništva. Danas brand označava vlasništvo, ali ima i drugačiju dimenziju. Učinkoviti i uspješni brandovi su oni koji su dosljedni. Pouzdanost i autentičnost su najvažnije značajke branda koje razvijaju povjerenje i lojalnost kod svojih kupaca.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp