Ho Ho šoping

Autor: Fervens
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

U vrijeme božićnih blagdana običaji diljem svijeta se razlikuju, no jedno im je zajedničko; božićni bor. Božićni bor potječe iz srednjovjekovnih igrokaza Raja zemaljskog i predstavlja Drvo spoznaje; pod kojim su sjedili Adam i Eva. Običaj kićenja borova proširio se u 19.stoljeću. No, običaj darivanja poznat je još iz rimskog doba te se vezuje za rimsku svečanost koja se slavila u to vrijeme.

Mnogi kažu da božićno vrijeme počinje s reklamom od Coca-Cole. Davne 1931. godine ta je kompanija lansirala svoju medijsku kampanju s Djedom Božićnjakom kako bi podsjetila svoje kupce da se istoimeno piće može konzumirati u svim godišnjim dobima. Kako bi približili svoje piće kupcima u zimskim mjesecima spojili su ga s najomiljenijim božićnim likom.

 

 

Božićne kampanje počinju na većini tržišta već u studenom.  To je vrijeme u godini kada ljudi troše najviše novaca stoga ne čudi činjenica da se više od polovice uloženog novca u oglašavanje igračaka potroši tijekom listopada, studenog i prosinca. Istraživanje utjecaja medija na djecu pokazuje da djeca ne znaju što žele za Božić prije nego im oglašivači kažu. Istraživači su usporedili želje 250ero djece u dobi od 7 do 12 godina s oglasima za igračke koji su se tih tjedana prikazivali na dva popularna dječja programa. Istraživanje je pokazalo da je utjecaj veći što su djeca bila mlađa. Pokazalo se i da što su djeca više vremena provodila pred TV-om njihove želje su više uključivale proizvode koji su se u to vrijeme oglašavali.

Hrvati u prosincu potroše i do 25% više nego u ostalim mjesecima. Božićna dekoracija u trgovinama, u gradu, promjena izgleda ambalaže pojedinih proizvoda, razne akcije I popusti uvelike utječu na potrošnju. Božić slave svi neovisno o njihovoj vjerskoj pripadnosti. Marketinška industrija počiva na emocijama; Djed Mraz, obitelj na okupu, nasmijana dječja lica… Među proizvodima koji se najviše kupuju za blagdane su dječje igračke, kozmetika, odjeća i  obuća, raznovrsna hrana…

Ho ho hoće li korona biti Grinch koji je ukrao Božić pokazati će naknadna istraživanja. No, sudeći po slikama prepunih trgovačkih centara mislim da ipak neće.

Podijelite sa prijateljima:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ova web lokacija koristi “kolačiće” (eng. “cookies”) kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više informacija o kolačićima možete potražiti ovdje.