Dok svira radio

Autor: Fervens

Prva melodija koju ujutro čujete najvjerojatnije je alarm za buđenje, no odmah iza toga slijedi – radio. Slušate ga kada se spremate na posao, kada putujete na posao, a mnogi i na poslu…

Većina ljudi ima svoju omiljenu radijsku postaju. Čak u 90% automobila radijske su postaje fiksirane, a tih je stanica najčešće 6.  Radio nas zabavlja, služi kao sredstvo informiranja i opuštanja, dio je naše svakodnevnice.

Radio je i dio medijskog tržišta te ima svoje prednosti pred televizijom, tiskom i webom. To je medij velikog dosega koji ima niže cijene od televizijskog oglašavanja. Duhoviti oglasi kao i oni s dobrom glazbenom temom vrlo se lako konzumiraju, a postaje se gotovo nikada ne mijenjaju radi preskakanja oglasa.

U Hrvatskoj postoji 165 radijskih postaja sa različitim dosegom slušanosti. Svaka stanica ima svoj profil slušatelja što nam omogućuje lakše targetiranje ciljnih skupina. Posebno je dobra mogućnost regionalnog targetiranja putem lokalnih stanica.

 

Radio

 

Radio je fleksibilan medij.

Vaš oglas može biti u eteru u vrlo kratkom vremenu, što radio kao medij čini vrlo fleksibilnim. Cijena produkcije je relativno niska pa se oglasi po potrebi mogu vrlo brzo prilagoditi. Radio je prisutan tijekom cijelog dana pa se često vežemo uz jednu radiopostaju, a nerijetko i uz omiljenog voditelja. Voditelji su osobe kojima se vjeruje, stoga daju dodanu vrijednost proizvodu ili usluzi koju oglašavamo. Radio je postao i sve dostupniji jer ga možete slušati gdje god postoji internet. Vrlo bitna prednost radija je i interakcija sa slušateljima.

Nedostaci radija kao medija su njegova fragmentiranost, ograničeni podaci istraživanja, ograničena pažnja slušateljstva, poteškoće pri zakupu te to što se sastoji samo od audio komponente oglašavanja. Radio se sluša tijekom cijelog dana no pažnja slušatelja nije uvijek jednaka. Slušanost radija se mjeri posredno, CATI metodom koja daje subjektivnije podatke o slušanosti,  a 165 registriranih radiopostaja predstavlja pravi izazov za media planera.

 

Radio kao prijatelj

Prijatelj, netko tko je zabavan, netko tko je veseo, dobro društvo; samo su neke od karakteristika koje su ljudi dali radiju kada su ga trebali opisati kao živu osobu. Zato potrošači radijske oglase smatraju iskrenijima i uvjerljivijima. I zato dok svira radio neka “svira” i vaš oglas.