Radio u Hrvatskoj - malo statistike

Autor: Fervens

Prvi hrvatski radio osnovan je 1926. godine u Zagrebu. Radio Zagreb moglo je tada čuti tek pedesetak tadašnjih vlasnika radio prijemnika. Prva hrvatska spikerica Božena Begović objavila je početak jednog novog, tehnološkog doba. Program je bio emitiran uživo pa su  svi gosti; glazbenici, glumci, političari i drugi morali dolaziti u studio. Od samih početaka prenosio je opere, koncerte, kulturne, sportske i druge manifestacije iz Hrvatske.

Danas u Hrvatskoj ima oko 165 radijskih postaja. U Hrvatskoj ga 55,5 % građana sluša svakodnevno, a na tjednoj bazi njih 91,2%. Uz njega u prosjeku hrvatski slušatelji dnevno provedu 78,6 minuta. Žene ga slušaju više od muškaraca. Najviše ga slušaju oni između 40 i 49 godina, te ljudi s višim obvrazovanjem. Najvjerniji slušatelji su zaposleni, dok ga najmanje slušaju učenici i studenti. Zagreb broji oko 100 000 aktivnih slušatelja dok ostali slušaju radio usput, npr dok se voze u automobilima. Trećina sluša Antenu, petina Sljeme, a zatim slijede 1. i 2. Program HR-a, Otvoreni… Radio Antena je prvi hrvatski tzv. formatirani radio ; sadržaj mu se kreira na temelju istraživanja želja slušatelja koje se redovito anketira. Tako se puštaju one pjesme koje su slušatelji u anketi proglasili najdražima.

Radio u automobilu

Najviše se sluša radi glazbe i servisnih informacija poput onih o stanju u prometu, vremenskoj prognozi i kratkih vijesti. Slušatelji ne žele slušati reklame, no za razliku od TV-a ne mijenjaju radio stanicu radi reklame. Slušatelji toleriraju maksimalno 6 minuta oglasnog sadržaja u satu. Najviše se oglašavaju trgovački lanci, mediji, industrija zabave i autoindustrija. Oglašivačima je najdraži tzv. drive time od 7 do 9 i od 15 do 17 sati kada ljudi putuju na posao i kući. Više informacija o radio oglašavanju potražite ovdje.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp