Čarolija kataloga

Sjećam se svojih odlazaka na ljetovanje u Njemačku devedesetih godina prošlog stoljeća. Došla bih nedjeljom, probudila se vrlo rano sljedeći dan i čekala da se otvore trgovine. A tada bih u stanu listala kataloge. Od onih prehrambenih trgovina, modnih do onih trgovina namještajem. Kao srednjoškolku definitivno me nije zanimala kupovina namještaja, a ni cijena prehrambenih proizvoda. Ali bilo je nešto čarobno u tim katalozima. Listajući Ikein katalog mogla sam zamišljati svoj stan iz snova. Sada željno s kćerkom očekujem božićna izdanja kataloga s pismom za Djeda Božićnjaka na zadnjoj stranici. Moj otac čeka utorak kada u njegovom mjestu ide podjela kataloga po sandučićima.

Katalog je direktan oblik marketinga. Vrlo je popularan u tiskanom i digitalnom obliku. Putem kataloga nas trgovci informiraju o svojim proizvodima i uslugama, o akcijama i popustima koje organiziraju. Ljudi vole slikovne prikaze jer im ostaju u pamćenju te ih onda u trgovini traže sa svrhom kupnje. Katalozi se nalaze na ulazima ili izlazima iz trgovina, dostavljaju se u poštanske sandučiće ili na ulaz zgrade te ih možemo pronaći na internetu. Postoje web stranice koje na jednom mjestu okupljaju sve kataloge. Ako se radi o trgovini unutar nekog shopping centra, onda često i na stranicama tog centra možete pronaći kataloge. Katalozi moraju biti grafički dobro napravljeni jer oni predstavljaju tvrtku prema potrošaču. Prva, srednja i zadnja stranica imaju posebnu važnost jer prve zadržavaju pažnju korisnika. Zato većina trgovina na zadnju stranicu stavlja vikend akcije, s obzirom da je vikend vrijeme kada ljudi najviše kupuju. Ciljana publika tiskanih kataloga većinom su stariji ljudi koji još uvijek ne koriste u tolikoj mjeri internet. S obzirom na manja primanja umirovljenika, oni redovito prate akcije te nerijetko posjećuju više trgovina kako bi što povoljnije prošli.

Nakon 70 godina IKEA je odlučila obustaviti izdavanje svoga tiskanog kataloga s obzirom da se sve više ljudi koristi internetom. Prvo izdanje njihovog kataloga tiskano je u 285 000 primjeraka, dok je zadnje tiskano u 40 milijuna. Odličan potez su napravili s digitalnom bazom starih kataloga pa tako možete prelistati i kataloge iz 1950-ih.

Danas kataloge pregledavam sve na jednom web mjestu. Radim to samo iz ekoloških razloga i smanjenja bacanja papira. Jer iskreno meni osjećaj papira pod prstima ne može zamijeniti niti jedna digitalna slika.