Arianna - Gledanost TV programa

Autor: Fervens

Svidjela vam se neka serija , s veseljem ste očekivali novu sezonu i onda saznali da je neće biti? To znači da, iako je vas serija oduševila, druge ipak nije. Makar ne u tolikom broju. Gledanost je jedan od najbitnijih faktora pri odluci o snimanju novih nastavaka.

Kako izračunati gledanost neke serije? Arthur Nielsen, osnivač Nielsen Media Researcha, tridesetih godina prošlog stoljeća, razvio je postupak mjerenja radijske slušanosti. Svoje znanje prenio je pedesetih godina na televiziju. Njegova statistička mjerenja se po jednakim pravilima obavljaju i danas. Peoplemetar je Nielsenova kutijica koja bilježi što svaki član kućanstva u određenom trenutku gleda. Svatko od ukućana dobije svoj osobni broj na kutijici. On sadrži podatke starosti, spola, rase, prihoda itd.  Prilikom svakog gledanja ukućani moraju uključiti taj broj. Peoplemetar prikuplja podatke tijekom dana, a u noći od 2 do 6 modemskim prijenosom šalje informacije u centar za obradu podataka. Uzorak je reprezentativan, uključuje sve bitne karakteristike. Jedan od nedostataka Nielsenovog sistema je što uključuje samo gledanje televizije uživo. Od siječnja 2020. Prate se podatci za gledanost kanala I programskog sadržaja sa odmakom. Taj odmak predstavlja ništa drugo nego gledanje kanala retrogradno tri dana unatrag, onako kako nam dozvoljavaju pojedini operateri.

Arianna je specijalizirani Nielsenov softver pomoću kojega Tv postaje, oglašivači i media planeri saznaju tko gleda TV, kada i koji sadržaj. Arianna pomaže korisnicima da dnevne podatke o gledanosti pretvore u svoju tržišnu prednost. Prema gledanostima se formiraju reklamni blokovi uz određeni programski sadržaj te se tako izračunava njihova vrijednost. To je izuzetno važno poslovnim subjektima kako bi došli do ciljane publike. Uz to ona analizira podatke nakon završenih kampanja. Prate se razni parametri kako bi se utvrdio doseg kampanje, pogođenost ciljane publike, optimum rasporeda emitiranja i u konačnici opravdanost ulaganja u kampanju koja je prošla.

Najbitnija ciljana demografija gledatelja je ona između 18 i 49 godina s obzirom da su u toj dobnoj skupini najveći potrošači. Ni sama gledanost nije uvijek presudna za snimanje nastavaka neke serije. Tako imamo primjere slabo gledanih serija koje su najviše gledali ljudi s visokim primanjima te su se snimale i druge sezone. Tu se odlično vidi prednost takvog softvera i važnost određenih podataka.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp