Corona i marketing

Autor: Fervens

Početkom godine identificiran je novi virus; Covid-19. Zbog svog izgleda nazvan korona virus. Pojavio se tamo u dalekoj Aziji. Gledali smo scene koje više nalikuju filmovima katastrofe nego realnosti koju smo mogli zamisliti. Svjedočili smo stavljanju 11 milijunskog grada u karantenu. Ali virus se svejedno proširio cijelim svijetom. Virus je to koji se brzo širi jer ga možemo prenijeti,a da uopće nemamo simptome. Karantena iz Wuhana pokazala se kao učinkovita mjera jer su Kinezi u samo tri tjedna stavili pandemiju pod kontrolu.

Karantena ili ekonomija?

No sve vlade svijeta našle su se pred jednom velikom dilemom; karantena ili održavanje ekonomije. S vremenom su svi odlučili se za karantenu, osim Švedske koja ima nešto liberarniji pristup. Karantena je značila zatvaranje škola, vrtića, trgovačkih centara, kafića, restorana.. Ostale su raditi samo one nužne djelatnosti za funkcioniranje. Mnogi su se prilagodili tako da su organizirali rad od kuće. Vlada je izašla sa mjerama pomoći kako bi tvrtke ipak opstale te olakšale egzistenciju zaposlenika.

No što je s marketingom u vrijeme pandemije? U vrijeme svih gospodarskih kriza potrošači se osjećaju nesigurno, ne znaju što će im biti sa poslom pa tako više raspravljaju oko financija. Prilagođavaju svoje potrošačko ponašanje i navike kako bi bili sposobni prilagoditi se promjenjivim ekonomskim uvjetima.  U vrijeme krize bitno je ne prestati se oglašavati već to raditi na jedan drugačiji način. Ovo je vrijeme kada je jako bitno komunicirati vrijednost branda.Prema Kantarovom istraživanju 78% ispitanika smatra da im brandovi trebaju pomoći u svakodnevnim izazovima. 80% ih želi vidjeti da njihov omiljeni brand pomaže svojim zaposlenicima te ima društveno korisnu ulogu u novonastaloj situaciji.

 

 

 

Važno je da poruka dođe do korisnika.

U neizvjesnim trenucima raste konzumacija medija, posebno televizije. Stoga je TV oglašavanje u kombinaciji s digitalnim idealan alat za prenošenje željenih poruka. Povjerenje je važnije nego ikada. Brand predstavlja povjerenje. Komunikacija je ključ svakog odnosa. Pa tako i branda i potrošača. Ona nikada ne smije stati. Potrebno ju je prilagoditi kontekstu. Uvijek je vrlo bitno da vaša poruka dođe do vaše ciljane skupine. Važno je znati kako ih dosegnuti te kako ostati povezan. Televizija je medij koji najjasnije i najrazumljivije prenosi poruku te joj se najviše vjeruje. U kriznim situacijama raste gledanost televizije i to u svim ciljanim skupinama.

U vrijeme krize, bilo recesije ili pandemije, potrebne su određene promjene u marketinškim strategijama. Tvrtke koje su povećale svoj marketinški proračun nakon recesije postigle su tri puta veći porast tržišnog udjela u odnosu na one koje su proračun srezale. Marketing treba biti jedno dugoročno ulaganje od kojeg ne treba odustajati ni u vrijeme krize.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp