AGENCIJA ZA ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Posao koji najviše pamtim iz studentskih dana je anketiranje. Možda iz razloga što sam očekivala da će biti brzo i lako napravljeno, a nije bilo tako. Trebalo je ispitati tržište o novom brandu piva. Anketiranje se odvijalo unutar kafića. Demografski kriteriji bili su zadani, no ono što i danas pamtim trebalo je ispitati svakog 11. koji uđe u kafić. Time je zadatak postao puno teži.

Ta metoda istraživanja anketiranjem tzv. pen and paper metoda i dalje se provodi, no sve više informacija se prikuplja na digitalan način koji daje trenutan uvid u podatke. Digitalizacija i nove tehnologije uvelike su olakšale posao istraživačima te ubrzale proces prikupljanja podataka. Svjetska udruga istraživačkih agencija ESOMAR je u kvantitativne metode istraživanja uvrstila telefonska istraživanja, online istraživanja, poštanska i F2F (licem u lice) istraživanja. U kvalitativna istraživanja spadaju fokus grupe, dubinski intervjui i slično. Istraživanja se provode u svrhu razvoja novog proizvoda ili usluge, istraživanja branda s testovima imidža i lojalnosti te komunikacijska istraživanja koja se bave publikama i porukama. U Hrvatskoj još uvijek prevladavaju istraživanja u kojima kompanije uspoređuju svoje proizvode s konkurentskim robnim brandovima te ona kojima se propituje tržište prije pokretanja promotivnih kampanja za pojedine proizvode. Hrvatske istraživačke agencije najviše prihoda ostvaruju istraživanjem koje su naručile proizvođačke tvrtke, zatim mediji, slijede usluge javnog sektora i financija.

Istraživanje slušanosti radio postaja koristi se za donošenje odluka o tome kako najbolje povećati broj slušatelja pomoću privlačnog sadržaja i kako promovirati posebne programe slušateljima. Upotrebljavaju se i za trgovanje oglasnim prostorom između medijskih kuća i medijskih agencija. Metode uključuju dnevnik slušanja, telefonske ankete i pasivan brojač za pametne telephone MedaiaCell. Potrebno je prije svega pronaći reprezantativan uzorak ljudi prema spolu, dobi, obrazovanju, županiji i veličini naselja. Rezultati istraživanja mogu biti i zbunjujući kada se dogodi da dvije agencije za istraživanje tržišta dođu do različitih rezultata. Tada je očito da je jedna krivo postavila reprezantativan uzorak. Kome tada vjerovati? Kao i pri svakome odlučivanju o suradnji, potrebno je provjeriti prijašnji rad pojedinih agencija.

Moram priznati da danas, kada smo svi u nekom užurbanom ritmu, ni ja ne bih imala vremena, kada se nađem s prijateljicom na kavi, odgovarati na bilo kakvu anketu. Ali zato, kada me zovu telefonski, uključim multitasking mode i odgovorim na pitanja. Iako znam da to nikada nije samo deset minuta…

Podijelite sa prijateljima:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Ova web lokacija koristi “kolačiće” (eng. “cookies”) kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Više informacija o kolačićima možete potražiti ovdje.