U današnjem digitalnom svijetu tradicionalni marketing sve više ustupa mjesto onom digitalnom. Potrošači su preplavljeni bezbrojnim marketinškim porukama te su sve skeptičniji prema otvorenom marketingu. Današnji kupci imaju više utjecaja na brand, njihov glas ima veću moć. Kupci se informiraju na više strana prije nego se odluče na kupnju. Mogu ostaviti recenziju proizvoda ili usluge online koja će pak utjecati na nečiju odluku o kupnji. To je u biti moć communitx marketinga.
Community marketing je strategija koja se fokusira na postojeće kupce njegovanjem odnosa sa njima kroz interakciju te tako stvaranjem lojalnih kupaca koji imaju zajedničke vrijednosti i osjećaj pripadnosti. Tu se ne radi o jednosmjernoj komunikaciji, već o interakciji, suradnji te međusobnoj podršci između robne marke i njenih kupaca. Radi se o okupljanju ljudi i stvaranju prostora u kojem se povezuju jedni s drugima i s brandom. Radi se o online zajednicama; forumima ili grupama na društvenim mrežama. U početku su takve grupe, forumi nastajali spontano inicirani od strane potrošača koji su željeli podijeliti svoje iskustvo vezano uz određeni proizvod ili uslugu. Brandovi su shvatili snagu takve zajednice te su počeli koristiti community marketing kako bi ipak imali nekakvu kontrolu nad njim.
Zajednice si izgrađene na povjerenju. Kada se kupci osjećaju kao dio zajednice, veća je vjerojatnost da će ostati lojalni brandu te biti zagovornici branda. Oni stvaraju sadržaj koji brand može iskoristiti u marketinške svrhe poput pozitivnih recenzija. Uostalom sami promoviraju brand svojim prijateljima koji im više vjeruju nego bilo kojoj vrsti marketinga.
Najvažnije je poznavati svoju publiku. Tada možete odrediti gdje ćete provoditi community marketing te kojim načinom ćete im se obraćati. Mlađoj publici ćete se obraćati putem TikToka i Instagrama, starijoj putem Facebooka. Sadržaj mora biti kreativan i autentičan. Sadržaj je okosnica svake zajednice. On mora obrazovati, zabavljati i biti nadahnuće. Najvažnije je potaknuti interakciju unatar zajednice. Morate biti prisutni u toj zajednici, odgovarati na pitanja, prihvatiti povratne informacije. Preduhitrite negativne recenzije odgovarajući nezadovoljnim kupcima te promijenite njihov doživljaj iz negativnog u pozitivni.
javite nam se putem kontaktnog obrasca na našim stranicama.