Blog o Blogu

Autor: Fervens

1992. godine pojavio se prvi blog u povijesti. Zapravo se radi o internet stranici http:/info.cern.ch objavljenoj na CERN institutu. Stranica je sadržavala linkove na svaku novu stranicu objavljenu na internetu. Prije pojave internet tražilica, blogovi su služili kao alat za organizaciju linkova. Netscapeova stranica What S New bila je jedan od najpopularnijih blogova u devedesetim godinama. Kako je rastao web tako je rastao i blog. Blogove su pisali samo ljudi koji su znali izrađivati web stranice. Svoju formu blog mijenja 1999. godine kada se javlja prvi blog servis na netu; blogger.com. Blogovi prestaju biti komentarom interneta i poprimaju današnji oblik.

Pojam blog nastaje od engleske riječi web log  jer je blogiranje u početku uključivalo osobni web zapis. Bitna razlika između web stranice i bloga je u tome što se blogovi redovito ažuriraju te omogućuju angažman čitatelja. Sadržaj se pojavljuje nekoliko puta tjedno ili čak nekoliko puta dnevno. Blogovi su povezani s društvenim mrežama te na taj način čitatelji imaju mogućnost komentiranja I raspravljanja s blogerom ili drugim čitateljima.

Blogiranje predstavlja idealan alat za optimizaciju tražilica ( SEO ). Pomoću bloga možete na jednostavan način otkriti novosti svojim klijentima ili pratiteljima, obavijestiti ih o novim ponudama te pružiti savjete, a sve u kontekstu svojih usluga ili proizvoda. Što češće kupac posjećuje blog, veća je vjerojatnost kupnje.  Blog je idealan i za gradnju povjerenja i odnosa sa  klijentima i kupcima. Pomaže vam izgraditi stručnost i vjerodostojnost. Zahvaljujući interakciji kupci vas mogu upoznati i na taj način vam više vjerovati.

Nedostaci bloga su što isti zahtijeva dosta vremena. Blog je potrebno redovito ažurirati jer se ljudi vraćaju samo ako postoji novi sadržaj za čitanje.  Potrebne su ideje za pisanje kako bi ostali zanimljivi. Tu zarada ne dolazi preko noći. Potrebno je mnogo vremena za stvaranje čitalačke publike.

Blogovi obrađuju različite teme; biznis, trening, kulinarstvo, moda, putovanja, osobni razvoj, karijera, majčinstvo…

Istraživanja o blogerima u Hrvatskoj pokazuju da se većinom radi o ženama te da je publika kojoj se obraćaju većinom ženska. Prisutni su na društvenim mrežama od kojih su najpopularnije Instagram i Facebook. Većina blogera se tim poslom bavi honorarno.  Teme iz područja ljepote su najviše zastupljene, a zatim slijede moda, gastronomija i putovanja. Martina Lolić, Ivana Jumić, Andrea Cukrov, Sanja Mijac, Jadranko Hodak, Dora Predojević i Darko Kontin imena su najpoznatijih blogera u Hrvatskoj.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp