VIRTUALNI INFLUENCER

Zadnjih godina vodi se žustra rasprava kako će umjetna inteligencija utjecati na mnoga zanimanja. Dok će u mnogim područjima zasigurno olakšati rad, postoje zanimanja u kojima se javlja strah da će nestati zbog upotrebe umjetne inteligencije. Da li je i influencer jedno od tih zanimanja?

Posljednjih godina javio se fenomen u područjima društvenih medija, digitalnog marketinga i zabave; virtualni influenceri. Te digitalne osobe počele su osvajati milijune pratitelja na platformama poput Instagrama, TikToka i YouTubea. Virtualni influencer je računalno generiran lik da nalikuje ljudskom influenceru. On komunicira s pratiteljima, promovira proizvode i stvara sadržaj slično kao i svaki drugi influencer.

Radi se o digitalnim kreacijama koje pokreće umjetna inteligencija. Neki su kreirani da izgledaju prestvarno, a neki imaju stilizirani ili crtani izgled. Iako ih doživljavamo kao nešto novo, još 2016. godine bilježimo značajan uspon virtualne influencerice Lil Miquela. Brzo je privukla pozornost realističnim izgledom i osobnošću. Danas broji milijune pratitelja te surađuje s brandovima poput Prade i Calvina Kleina.

Ono što virtualne influencere čini posebno privlačnima brandovima je kontrola nad narativom. Budući da su oni u potpunosti generirani računalom, brandovi i kreatori imaju potpunu kontrolu nad njihovom osobnošću, izgledom i postupcima. Ne postoji rizik da dožive skandal ili kontroverzu, što se često događa sa stvarnim influencerima. Razlikuju se i što s njima postoji beskrajna kreativnost. Mogu postojati u nadrealnim okruženjima i utjeloviti futurističke trendove. Oni privlače generaciju Z i milenijalce jer predstavljaju presjek digitalne umjetnosti, kulture igara i društvenih medija.

Iako je porast virtualnih influencera uzbudljiv, postavljaju se pitanja o autentičnosti, transparentnosti i etičkim implikacijama utjecaja digitalnih likova na stvarne ljude. Da li je autentičnost virtualnih influencera zapravo autentičnost? Trebaju li brandovi otkriti kada rade s njima? Virtualni influenceri zamagljuju granice između stvarnosti i fikcije. Kakav psihološki učinak to ostavlja na mlađu publiku? Pritisak takvog savršenstva može štetno djelovati na mlade. Postavlja se i pitanje autorskih prava. Tko je vlasnik virtualnog influencera? Kreatori lika, brand koji ih sponzorira ili platforma koja pruža hosting?

U budućnosti bismo mogli vidjeti virtualne influencere koji se koriste za više od same promocije proizvoda. Mogli bi postati političke osobe, zagovornici društvenih pitanja ili čak zvijezde u vlastitim filmovima ili videoigrama. Budućnost je virtualna i tek počinje. S njom će se razvijati i budućnost virtualnih influencera.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp