Prezentacija

Autor: Fervens

Prezentacija je sastavni dio našeg svakodnevnog života. Svaki dan prezentiramo sebe drugima; svojom odjećom, ponašanjem..

Prezentacija je jako bitna kada želimo prezentirati svoj proizvod potencijalnim klijentima. Najprije moramo odrediti koji su ciljevi naše prezentacije te kako želimo da klijent reagira. Dobra prezentacija mora imati snažan uvod i snažan kraj. Uz to bitno je na početku reći o čemu ćemo pričati, koji su nam ciljevi te prije kraja dati kratki sažetak prezentacije.

Važan faktor u izvođenju prezentacije su pouzdanje i iskustvo. Strah od javnog nastupa je u samom vrhu ljudskih strahova; više od straha od visina, letenja i smrti. Tko još nije imao noćne more od javnog govora? Zato je vrlo bitna dobra priprema jer ona smanjuje nervozu za 75%. Dobra prezentacija mora biti i zabavna.

Dokazano je da ljudi više pamte kada su opušteni. Pozornost prosječnog slušatelja je oko 6 do 8 minuta. Zato je potrebno pojačati zanimljivost materijala raznolikošću medija i drugim stimulativnim poticajima. Što se više osjeta stimulira bolji su rezultati.

Vrlo je bitno vježbati prezentaciju. Na taj način gradimo samopouzdanje i stručnost te uvježbavamo ritam i mjerimo potrebno vrijeme. Prvi dojam na klijenta uspostavljamo u prvih 4 do 7 sekundi. Zato moramo biti svjesni govora svoga tijela.

Postoji više vrsta prezentacija; prezentacija sa scenarijem, strukturirana prezentacija, prezentacija rješavanja problema, ADAPT, AIDA, SELL, Tellem..

Ako se odlučimo za prezentaciju sa scenarijem potrebno je zapisati cijelu prezentaciju, svaku riječ. Prezentaciju je potrebno uvježbati do savršenstva, poput nekakvoga scenarija pazeći pritom i na intonaciju biranih riječi. Strukturirana prezentacija daje jasan okvir prezentacije imenujući svaki njen dio. Strukturu možemo pokazati klijentu kako bi mu dali uvid u redoslijed priče. Ako pak smatramo da naš proizvod odlično rješava problem potencijalnoga klijenta odlučiti ćemo se za prezentaciju rješavanja problema. Potrebno je jasno istaknuti povezanost između uzroka i problema te kako rješavanje uzroka rješava i problem.

Svi znamo koliko je bitan prvi dojam. Jeste li iznenađeni činjenicom da se on stječe u manje od 10 sekundi? Zato budite majstori svoga zanata!! Morate poznavati ono što prodajete, vjerovati u to… U znanju je moć pa tako i samopouzdanje!