Ljudi su vizualna bića te im je potrebno manje od dvije minute da stvore zaključak o nekoj osobi ili stvari. Čak do 90% te prve procjene je temeljeno na bojama. Boje izazivaju različite emocije, a znamo da su emocije te koje imaju vodeću ulogu u odlučivanju.
Dokazano je kako iste boje uglavnom izazivaju slične reakcije kod različitih ljudi. Psihologija boja je područje koje proučava način na koji boje utječu na ljudske emocije i ponašanje te na proces donošenja odluka. Kada se koriste u marketingu moramo znati da različite boje na različite načine utječu na ponašanje kupaca. Boje stvaraju sliku o brandu. One se koriste na logu branda, na web stranici, na društvenim mrežama, letcima, bannerima, na oglasima, na uniformama… Najvažnije je odrediti na koji način želimo prezentirati naš brand, koju sliku i poruku želimo prenijeti našim klijentima. Lakše ćemo izabrati odgovarajuće boje ako humaniziramo brand; damo mu ljudske osobine i karakteristike.
Boje komuniciraju neverbalno te djeluju u podsvjesnom segmentu. Predstavljaju moćan marketinški alat. Crvena boja izaziva snažne emocije. Univerzalno je smatrana bojom ljubavi. Dokazano je da ubrzava rad srca i otvara apetit. Također daje ljudima osjećaj žurbe i hitnosti. Žuta podsjeća ljude na optimizam i sreću. Stoga ne čudi da je emotikon smajlić žute boje. To je jedna od najjačih i najjasnijih boja. Prva je boja na koju reagira novorođenčad. Zelena je boja koja opušta. Ljudi je povezuju sa zdravljem,harmonijom i nadom. Plava boja je omiljena većini ljudi. To je boja koju birate ukoliko želite da vam ljudi vjeruju. Dokazano je da su ljudi najproduktivniji kada rade u plavim sobama. Ljubičasta boja ukazuje na samostalnost, napredno razmišljanje i individualnost. Odlična je za brandove koji se žele pozicionirati na tržištu kao luksuzni. Ružičasta boja se povezuje sa romantikom, svježinom i nadom. Povezuje se sa ženskom populacijom. Crna boja predstavlja profinjenost i eleganciju. Bijelu boju svi povezuju s čistoćom, zdravljom i svježinom. Povezuje se s novim počecima. Smeđa boja je najmanje popularna. Većina ju smatra dosadnom i neprivlačnom. Ni zlatna nije pretjerano popularna. Djeluje kičasto i nametljivo.
Boje ne izazivaju samo pozitivne emocije, već i negativne. Crvena nije samo boja ljubavi, već boja ljutnje, opasnosti, boli i agresivnosti. Žuta je boja ljubomore i frustracije. Stoga je potrebno dobro poznavati psihologiju boja pri odabiru istih.
javite nam se putem kontaktnog obrasca na našim stranicama.