Fervens | 16.05.2019.

REKLAMA BEZ REKLAME

excerpt tekst

Sjećate li se vremena kada su se svi povlačili sa ulica i iz parkova u svoje domove jer je počinjala tada popularna serija? Ja se sjećam subota kada su sve žene ostavljale motike i napuštale svoje vrtove u 20:15h  jer je počinjao “Bolji život”. Nije bilo snimalica ni televizije prilagođene pojedincu. Tada, a i sada, gledateljima najviše na živce ide dugački blok reklama. Vrijeme je to kada se uzima daljinski u ruke i prebacuje na neki drugi program dok reklame ne prođu. Taj stav većine ljudi prema reklamama stavio je veliki izazov pred marketinške stručnjake.

Reklame su svuda oko nas; na televiziji, radio stanicama, u kinu , na billboardima, novinama, prijevoznim sredstvima… Kako ljudi ne bi na prvu imali odbojan stav prema nekom brandu, potrebno je napraviti reklamu bez reklame (Marketinškim jezikom – Product placement). Ni to nije novina našeg doba. Možda je jedino sada izazov još malo veći jer je i ponuda sadržaja gledateljima daleko veća. Čak su i komercijalne televizijske kuće najavljivale serije koje neće biti prekidane reklamama. Tako je to FOX učinio sa serijom 24, no i na početku i na kraju bila je reklama za Ford, a i glavni lik Jack Bauer vozio je Fordov automobil. Još je u pedesetim godinama prošloga stoljeća Kathrine Hepburn u filmu “Afrička kraljica” bacila proizvode “Gordon Gina” u more. Ono što je bitno za brand je da bude prepoznat, ali i ne da prelazi granice dobrog ukusa te da film postane jedna dosadna reklama.

U filmu “Brodolom života” glavnu ulogu tumači Tom Hanks. Kada njegov lik ostane sam na napuštenom otoku, on koristi kutije FedEx-a za preživljavanje, a najbolji prijatelj mu je odbojkaška lopta Wilson. Tako su ta dva brenda dobila nevjerojatan publicitet i prepoznatljivost. Obje su tvrtke negirale plaćanje  plasiranja branda, a redatelj je rekao da je inspiracija bila slučajna.

Tom Cruise i Ray-Ban su idilično funkcionirali u osamdesetim godinama prošlog stoljeća. U filmu “Rizičan posao” nosio je naočale “Wayfarer” koje su se prodavale u 18.000 primjeraka godišnje. Nakon filma njihova je prodaja skočila na 360.000. Slično se dogodilo i s modelom “Aviators” nakon filma “Top Gun”.

Takvo plasiranje brandova nije rezervirano samo za filmove. U videoigri “Crazy Taxi” “Pizza Hut”, “Motorola” i “Zippo” postali su dio koncepta videoigre. Nalazimo i knjige s naslovima poput “Skittles Riddles Math” koje upućuju da se radi o plasiranju branda.

Nekada se to plasiranje dešava sasvim slučajno, nekada se radi o financijskoj naknadi, a najčešće o kompenzaciji u proizvodima. “Apple” isključivo bira kompenzaciju u proizvodima. Tako su se u 2011. godini pojavili u čak 891 TV emisiji. Vrijednost tih plasiranih proizvoda je u “Transformersima” čak 3 milijuna dolara, a u “Nemogućoj misiji” čak 26 milijuna.

S obzirom da se danasu marketingu sve više stavlja naglasak na pričanje priče i content writting, ovo je definitivno jedan od boljih načina “reklame bez reklame”. 

Podijeli sa prijateljima:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

O nama

Fervens je full-service marketinška agencija sa širokim spektrom usluga na području oglašavanja, produkcije, zakupa medija i grafičkog dizajna.

Kontakt info

  • Ulica grada Vukovara 21, Zagreb
  • info@fervens.hr
  • +385 (0)1 8896 477
  •     +385 (0)1 8896 263
  •     +385 (0)1 8896 183
  •     +385 (0)1 8896 225
  • +385 (0)1 4660 367 (fax)

Imate još pitanja?

Kontaktirajte nas

putem kontaktnog obrasca na našim stranicama.

Copyright © 2018. Fervens. Sva prava pridržana.