Vi ili vi

Pismeno izražavanje je vrlo bitno u poslovnoj komunikaciji. Prosječan poslovni korisnik dnevno primi nekoliko desetaka e-mailova te isto toliko pošalje. Važno je paziti na gramatičku i pravopisnu ispravnost jer svaka elektronička pošta predstavalja osobu koja ju šalje, ali i tvrtku za koju radi. Uvijek morate napisati naslov poruke. Pomoću njega sugovornik može pretpostaviti sadržaj poruke i procijeniti njenu hitnost u datome trenutku. Naslov olakšava pronalazak e-maila u budućnosti. Sadržaj poruke mora biti jasan, kratak i nedvosmislen. Napišite ono što je bitno za primatelja. Ukoliko su potrebna posebna pojašnjenja, pitanja i pregovori najbolje je ugovoriti sastanak. Pri prvom obraćanju kratko predstavite sebe i svoju tvrtku te opišite predmet poruke. Odgovarajte na poruke tako da izbjegavate šablone. Obratite se osobnim, ali ipak poslovnim tonom. U pisanju koristite odlomke kako bi poruka bila pregledna. Nikako nemojte koristiti sva velika slova jer ona predstavljaju vikanje. Ispod svake poruke se potpišite koristeći puni pozdrav, a ne kratice. Prije slanja poruku je potrebno provjeriti. U internet pregledniku uključite provjeru pravopisnih pogrešaka.

Digitalne mreže također čine važan segment poslovne komunikacije. I tu bi komunikacija trebala biti gramatički i pravopisno točna. No, morate poznavati svoje pratitelje. Morate se zapitati koja je vaša ciljana publika. Na Facebooku vaši pratitelji predstavljaju vaše prijatelje. Prijateljima se ne obraćamo sa Vi. Ukoliko je vaša ciljana publika mlađa, možete u komunikaciji koristiti prisno obraćanje sa ti. Obraćate li se širem krugu pratitelja vi ćete napisati malim slovom. Ako se radi o obraćanju jednoj osobi iz poštovanja, Vi pišete velikim slovom. U svim vidovima marketinga, bilo da se radi o TV reklami, radiju, billboardima, najbitnije je poznavati svoju publiku. Način izražavanja; verbalna i neverbalna komunikacija put su do naše ciljane publike.

 

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp