VERBALNA KOMUNIKACIJA

Wikipedija kaže da poslovna komunikacija je komunikacija koja se koristi za promicanje proizvoda, usluga ili organizacija te prijenos informacija unutar poslovnog svijeta. Poslovna komunikacija je jedna od ključnih poslovnih vještina. Veliki dio poslovne komunikacije se svodi na onu neverbalnu, no to ne čini verbalnu komunikaciju ništa manje bitnom.

Uspješni poslovni ljudi konstantno usavršavaju svoje komunikacijske vještine. Svjesni su da je to put do stvaranja dobrih poslovnih kontakata koji vodi postizanju planiranih poslovnih rezultata. Bez obzira radi li se o razgovoru, e-mailu ili komunikaciji putem društvenih mreža, imajte na umu da svakom komunikacijom predstavljate tvrtku. Uspješna komunikacija mora zadovoljiti obje strane, stoga je bitno uzajamno razumijevanje i poštivanje druge osobe i njezinih potreba. Radi li se o klijentu uvijek si morate postaviti pitanje što je njemu važno, što mu treba te na koji način ste vi odgovor na njegove potrebe. Bitno je uspostaviti povezanost s klijentom aktivnim slušanjem i razumijevanjem. Budite usmjereni na rješavanje problema davanjem jasnih i razumljivih poruka i savjeta. Uvijek koristite pozitivan govor. Izbacite riječ ne. Uvijek kada je to moguće preoblikujte rečenicu da negativan odgovor zvuči pozitivno. Negativne tvrdnje izazivaju obrambene reakcije dok pozitivne doprinose rješenju problema. Za uspješnu poslovnu komunikaciju najbitnije je da se klijent s vama osjeća ugodno, stoga prilagodite stil svog govora klijentu. Postavljajte pitanja kako bi bolje razumjeli ciljeve svojih klijenata. U komunikaciji koristite riječi koje reflektiraju vrijednosti tvrtke koju predstavljate.  Ton komunikacije uvijek mora biti prijateljski. I nikako nemojte zaboraviti one dvije od četiri čarobne riječi koje ste naučili još u prvom razredu osnovne škole; hvala i molim.

Pismeno izražavanje je vrlo važno u poslovnoj komunikaciji i jedan je od najčešćih oblika komunikacije s poslovnim partnerima. Ostavlja trag, stoga može poslužiti u dokazivanju prava. Elektronička poruka treba biti pravilno, pravopisno i gramatički točna, posebno ako se radi o prvom kontaktu sa potencijalnim klijentima.

Komunikacijske vještine se razvijaju kroz iskustvo. Postoje i razni seminari koji se time bave. Razviti svoje komunikacijske vještine bitno je u svakom poslu. Bitno je i privatno. Teško ćete dobiti ono što želite ako se ne znate jasno izraziti i zauzeti za sebe i svoje ciljeve.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp