VAŽNOST MOTIVACIJE ZAPOSLENIKA ZA USPJEH TVRTKE

Autor:  Ivana Radić | Present Communications
Motivacija zaposlenika je jedna od najvažnijih elemenata uspješnosti svake tvrtke. Kako biti u korak sa tržištem? Koje vještine morate imati, da bi bili uspješni?

Činjenica je da današnji direktori i vlasnici tvrtki premalo vremena posvećuju strateškim ciljevima, inspiriranju i motiviranju zaposlenika.

Poslodavcima je bitno da dobro posluju, da im je tvrtka uspješna. No, to se ne može postići ako nemate zadovoljne zaposlenike s kojima zajedno gradite vašu priču. Ljudi ne rade samo zbog plaće. Žele biti zadovoljni na svom radnom mjestu. Zaposlenici koji misle da tvrtka u kojoj rade ne ide u dobrom smjeru teško će biti motivirani i dati sve od sebe na svom radnom mjestu. Uspješni lideri u poslovnom svijetu sve su više fokusirani na osnaživanje i motiviranje svojih ljudi, kako bi i oni vjerovali u ideju i smjer u kojem tvrtka ide.

MOTIVACIJA JE KLJUČ

UHrvatskoj se pojavljuje sve veći problem pronalaženja kvalitetnih zaposlenika, a ta je problematika sve aktualnija i poslodavci ju često ističu kao jedan od izazova s kojima se susreću. Ipak, prosječni hrvatski direktori nisu dovoljno posvećeni motiviranju svojih zaposlenika. Do toga ih je dovela neprilagođenost na promjene na tržištu koje su sve veće, brže i koje predvode nove generacije s kojima nije lako ići u korak.

To su novi ljudi s novim idejama i pogledom na posao. Tradicionalni načini vođenja tvrtke ne mogu ih natjerati da u njima ostanu ako im se ne pruži ono što očekuju. Najčešće su direktori i vlasnici svjesni da treba nešto mijenjati, ali bi to najradije ostavili za kasnije pa se stalno vrte u istom krugu. Imaju razne izgovore od toga da im se ne da išta mijenjati do velike kontrole, koju se boje izgubiti ili jednostavno ne žele pričati o svojim izazovima s drugim ljudima.

TVRTKA JE VAŠA PRESLIKA

Vođenju ljudi su nepovjerenje u njihove sposobnosti i težnja za kontrolom.Također je često prisutan i neadekvatan način vođenja. Kada gledate svoju tvrtku vidite ustvari presliku sebe i svog načina vođenja. Ako vas se zaposlenici boje ili ako vas ne poštuju to je vaš loše odrađen posao. Nepovjerenje u dobrobiti koje donose aktivnosti koje nisu core business, a koje morate razvijati kao npr, marketing, PR, edukacije su boljka hrvatskog tržišta. To se smatra bacanjem novaca, a ne ulaganjem u vlastitu edukaciju druženjem s ljudima u sličnoj situaciji u kojoj se nalazite, ali s drugim problemima. Više ljudi više zna. Ulaganje u razvoj vlastitih vještina je prije svega investicija koja može poboljšati performanse tvrtke.

KVALITETE USPJEŠNIH LIDERA

“Dobar direktor zna delegirati, ali i motivirati, on je podrška kada treba, ali zna i ukazati na one stvari koje nisu dobre. Odličnom direktoru možete vjerovati, on je inspiracija svojim zaposlenicima i oni ga poštuju i slijede. Poštovanje treba zavrijediti, dobar direktor to zna. Pozitivan stav, jasna vizija firme i strast prema poslu koji rade su zaposlenicima iznimno važni te ih motiviraju. Tek tada direktor zaista postaje lider.“