KARANFIL I PRAVA

Sa većine billboarda u gradu smiješe se žene reklamirajući razne proizvode i usluge. U skoro svakoj tv reklami vidjeti ćemo makar jednu ženu. Na radio spotovima najčešće čujemo ugodan ženski glas. No, što kada taj glas progovori o pravima žena?
Osmog ožujka svake godine obilježavamo Međunarodni dan žena. Obilježavamo toga dana socijalna, ekonomska, kulturna i politička dostignuća žena u cijelom svijetu. Davne 1857. godine, na taj dan, žene su potaknute lošim uvjetima radom u tekstilnoj industriji prvi puta javno protestirale tražeći bolje radne uvjete i veće plaće. Prosvjed je policija rastjerala, no on je održavan svake godine. 1910. godine u Kopenhagenu je održana prva međunarodna ženska konferencija koja je ustanovila Međunarodni dan žena. 1975. godine UN usvaja osmi ožujak kao Međunarodni dan žena, proglasivši tu godinu Međunarodnom godinom žena.
Možda su to bila davna vremena i položaj žena daleko je bolji, makar u Zapadnom svijetu. No, da li je ravnopravan? Prošle godine domaći brand je krenuo u kampanju koja se bavila ravnopravnošću spolova te je prije toga napravio istraživanje. Rezultati kažu kako 70% žena i 51% muškaraca je izjavilo kako žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu. Radi se o Kraševoj kampanji za njihov dobro poznati proizvod Domaćicu. Nazivu Domaćica dodali su još neka zanimanja poput pravnica, programerka, menadžerica, umjetnica, učiteljica… Ova kampanja je doživjela veliki neuspjeh na društvenim mrežama. Doživjela je velike kritike i to upravo najvećim dijelom od žena. No, Kraš je objasnio da je cilj kampanje bio potaknuti ravnopravnu raspodjelu poslova u kućanstvu. Kraš je ovom kampanjom izašao iz zone komfora u svijetu oglašavanja. Koliko je promijenio i pridonio ravnopravnosti, ne znamo, ali svakako je privukao pažnju.
“RAVNOPRAVNOST JE BOLJA ZA SVE” slogan je kampanje branda IKEA koji od 2018. Godine provodi u Hrvatskoj. Žele stvoriti ravnopravno radno okruženje; jednake plaće za isti posao, jednake prilike za napredovanje, jednaku zastupljenost na upravljačkim i drugim pozicijama.
To su neke od vrijednosti koje bi sve žene trebale zahtijevati za sebe. Makar, što se tiče posla. U kućanstvu je druga priča. Tamo 70% žena obavlja veći dio posla. No, i to nije problem ako to njoj ne predstavlja isti. Problem je u ovih 19% muškaraca koji ne smatraju da žena obavlja veći dio.

Podijelite sa prijateljima:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp